Modeli kompetencija temelj su na kojem organizacije koje se sustavno bave razvojem zaposlenika, donose odluke o zapošljavanju i napredovanju, planiraju edukacije i razvojne aktivnosti te upravljaju učinkom i razvojem zaposlenika.
Organizacije koje se sistematično bave razvojem zaposlenih, promišljaju koja ponašanja, osobine, znanja, vještine i načini razmišljanja (što sve zajedno zovemo kompetencije) zaposlenici trebaju da bi uspješno obavljali svoje poslove, nosili se s promjenama u okruženju i pripremali se za (ne)izvjesnu budućnost.
Osobitu pažnju pridaju razumijevanju kompetencija lidera, kako bi među zaposlenicima i kandidatima prepoznale one koji imaju potrebna znanja, vještine i potencijal za vođenje timova, poslovanja i poduzeća u cijelosti. Na temelju modela kompetencija planiraju se edukacije i razvojne aktivnosti, provode se procjene i donose odluke o zapošljavanjima i napredovanjima, upravlja se učinkom i razvojem zaposlenika.
Odgovori na pitanja koja su to točno znanja, vještine, sposobnosti i karakteristike koje pojedino poduzeće treba (za pojedine tipove posla), razlikuju se s obzirom na mnoge faktore, poput: industrije, veličine, strateškog određenja, modela poslovanja, kulture, faze razvoja poduzeća, razvijenosti tržišta, stabilnosti i predvidivosti poslovanja.
Još teže je pitanje, kako te kompetencije imenovati, opisati i klasificirati na način koji će učiniti da je model kompetencija nije samo dokument u arhivi odjela Ljudskih potencijala, već da je to uistinu alat kojim se i HR i menadžment i sami zaposlenici mogu služiti u upravljanju razvojem. Zato su tu naše konzalting usluge.
Zar mi ne bi to mogao napraviti chatGPT? Bi, zasigurno. No uz naše savjetovanje, čak i ono što napravi Chat bit će bitno bolje prilagođeno upravo vašem organizacijskom kontekstu.
2
3
Tijekom gotovo 30 godina rada s raznolikom poduzećima razvili smo senzibilitet za pojedinačne različitosti svake branše i svake organizacije.
Svim svojim klijentima nastojimo pomoći da se pripreme za budućnost (a ne za sadašnjost) i u upravo u tom smjeru vodimo i promišljanja o ključnim kompetencijama.
Na bazi struke i priznate BARS metode, razvili smo vlastiti način razrade i opisa kompetencija, kojem je svrha da služi menadžerima u vođenju 1 na 1 razgovora o razvoju sa svojim suradnicima, dodajući u njega preciznost i jasnoću, te da daje i menadžerima i HR-u ujednačene kriterije u procjeni kompetencija i praćenju razvoja zaposlenika.
Pošaljite nam upit bez ustručavanja.
Vaš upit će biti vezan uz ovu uslugu.
Unesite svoju e-mail adresu i poslat ćemo vam aktualno izdanje s detaljnim informacijama o našim proizvodima i uslugama.